قلبى الموجوع/ رضا محمد السيد


يا خسارة  طلعت ما تستاهل 
وقلبى إللى حبك كان جـاهل
لكن أنـــــــــــا إللى أستاهل
لأنــــــــــــــى كنت متساهل
لكن بقول الله يسمـحك وكــتر خيرك
بكرة راح أنســـــــــاك وأحب غيرك
بس أنا بستغرب إزاى إنخدعت فيك
ووهبت نفسى وكـــــــــــل حبى ليك
ولـــــو كنت طلبت عينى كنت أديك
الله يسامحك وأنا مش هدعى عليك
وبكــــــــــــــرة ربنا بذنبى هيوريك

أصل أنت أنانى وما حبتش غير نفسك
ماراعتش حبى وعملت كل إللى نفسك
وصلتنى بحبك لطريق مـــالهوش رجوع
طريق طويل ونهايته قلبى صبح موجوع
ما رحمتش عينى إللى جفت منها الدموع
خليت حياتى ضلمة وطفيت كـــل الشموع
وفى النهـــــــــــــاية بقول لقلبى إنت المحقوق
مش أى إنسان يقول بحبك يبقى صـــــــــادوق
حقك عليا يا قلبى  ومسيرنـــــــــــــــــــا نروق
وباعترف إنى كنت عايشه فى وهم ولازم أفوق
الشاعر/ رضا محمد السيد

CONVERSATION

0 comments: